pühapäev, 26. aprill 2009 | By: mull

Palmse mõis (Lääne-Virumaa, Vihula vald)

Palmse mõisa peahoone tagumine külg
Palmse mõisa kasvuhoone
Palmse mõisa triiphoone

Lugemiseks: Wikipedia, mõisa kodukas, manor.ee, Eesti mõisaportaal

Palmse mõis - paljud seal nagunii käinud ja kõike näinud.
Sellel aastal, kui meie käisime, valati seal mõisa taga just treppe uuesti või siis valatigi uusi treppe, sest mina ei mäleta, et seal need trepid varem olnud oleks, samas ma käisin seal mingi miljon aastat tagasi nii et võib-olla ma lihtsalt ei mäleta.

Olgugi et mõis on ilusti taastatud ja seal tegelikult saab ka sees käia - ma ei tea, mis valesti oli, et me ei näinud kuskil kohta, kus keegi oleks pileteid pakkunud või uksi avanud - mulle ei meeldinud selle koha aura juba siis kui seal kooliga käisime ja ei meeldinud ka nüüd. Mis kõige hullem, ma ei oska seda kuidagi seletada ka, et miks see nii on. Kõik on ilus ja tore, aga hinges oli kuidagi rahutu ja paha tunne, kui seal olime.

Igatahes on see üks mõis kuhu kindlasti minna tuleb, seda enam et seal pole mitte ainult mõis taastatud vaid ka paljud abihooned, mõisa õunapuu aed näeb suvel kindlasti väga ilus välja, sügisel tahaks sinna õunaraksu minna, et kõiki neid erinevaid õunu maitsta. :)



0 kommentaari: