laupäev, 27. juuni 2009 | By: mull

Haiba mõis (Harjumaa, Kernu vald)









Lugemiseks: Mõisaportaal, Wikipedia, vanu pilte.

Selle mõisaga oleme me mõlemad lapsest saati lähedased olnud, küll on seal sööklas söömas käidud (Nelele meeldisid sealsed hamburgerid), mõisa eest mäelt alla kelgutada (peaaegu auto alla).

Mind üllatas vanu pilte vaadates see, et sissekäik, mida nii kaua kui mina mäletan on kasutatud, pole tegelikult üldsegi peasissekäik.

Mõisahoone restaureeriti eelmisel suvel st 2008. aastal (kui ma midagi sassi ei aja) ja pärast seda oli tükk tegemist harjumaks selle uue ja uhke rüüga.

Vanemad on mulle rääkinud et Kernu valla rahvamaja (Haiba sõites, vahetult enne mõisa) asemel oli vanasti kaks mõisa abihoonet, need ühendati ja saigi kultuurimaja.
Veel olen kuulnud, et tegelikult sohvoosiajal olevat mõisast välja tulnud erinevad seinamaalid, mis nüüdseks on kipsplaadi remondi all - võib-olla lihtsalt krohv ja värv, ma pole ehitusekspert.

Üks mõisa abihoone on tänaseks ilusti taastatud, seda kasutatakse laoruumina, kui midagi paari aasta jooksul muutunud pole. Veel peaks mõisaajast olema osa garaažist, mis laiub Haiba lastekodu kõrval. Enne lastekodu valmis saamist lammutati jäädavalt ka suure korstnaga varemed, mis olid lastekodu kõrval mõisapoolses küljes. Ei oska kindlalt öelda oli see viinaköök või midagi muud.

Ka lastekodu tagune tiik oma vahvate saarekestega on rajatud mõisaajal.

Kurb, et oma kodukandist nii vähe tean, aga midagi pole parata, ehk kunagi saan targemaks ja kirjutan teile ka. :)

PS! Hetkel mõisas enam sööklat pole, nii et seda sinna otsima minna ei tasu. ;)

0 kommentaari: