laupäev, 27. juuni 2009 | By: mull

Vardi mõis (Raplamaa, Märjamaa vald)





Lugemiseks: Mõisaportaal.

Hoone, mida ümbruskond teab Varbola klubina. Mulle tuli täieliku üllatusena, et see tegelikult Vardi mõis on. Kuigi, kui laiemalt mõelda, siis tõesti, Varbola linnus on sellest kohast kaugemal.

Jällegi üks mõisatest, millega on palju erinevaid mälestusi - häid ja veel paremaid, mõned üksikud halvad.

Mõis pole üldse suursugune - väga tagasihoidlik. Hetkel ei mäletagi, kas ka sisekujunduses midagi vanast ajast alles on. Järgmine kord kui sinna satun, vaatan üle. :)

Mõisa juures on ka külakiik, nii et kui satud kunagi Tallinn-Pärnu maanteele sõitma Varbola kanti ja tunned isu külakiigel kiikumise järele, siis keera Varbola suunas ja üsna maantee lähedal saadki oma kiikumise isu rahuldatud.

Aidahoones asub vanavara ait/muuseum/ladu. Selles pole mul veel õnnestunud käia.

Kuidagi nõme on siia nii vähe kirjutada, aga mälestused selle kohaga ei sobi eriti selless blogisse. 8-)

Nele kirjutab:

No mai tea...mind see maja küll oma mõisastaatuses ei veennud...mall oli küll kindel jah, aga mul tekkis samasugune loll tunne nagu salutagusel....ronisime igast pukkide ja lagunenud müüride otsa, naeratasime paremalt ja vasakult piltide tarbeks, ja siis selgus, et tegemist mingi suvalise kokkuvarisend lobudiku, mitte mõisaga....ma arvan, et tglt ta tahtis mulle lihtsalt seda klubi näidata..a muidu hämmastav, kui sageli me pole päris kindlad, kas ikka "seee on see mõis vä?"...ja siis me alati katsume kiirelt paar klõpsu fotokaga ära teha, enne kui kari kohalikke meie üle omaette naerma jõuab hakata...Haimres ma läksin lausa eraldi autost välja, et ühe naisterahva käest küsida, kas ta elab mõisas v? ta arvas, et mitte...no meie kaardi järgi pidanuks ta igastahes mõisas elama!

0 kommentaari: